Genel Müdürlüğümüzce, olası afetler sonrasında kamu binalarının kullanımının kesintisiz sağlanması, kamu hizmetlerinin aksamasına mahal verilmemesi amacıyla mevcut kamu binası stokunun envanterinin çıkarılmasına yönelik çalışmalara (KAYES) 2019 yılı sonunda başlanılmıştır.
2020 Mart ayı içerisinde Düzce ilimizde pilot uygulama tamamlanmış, etaplar halinde başlanan saha çalışmaları 55 ilimizde (İstanbul, Hatay, Osmaniye, Erzincan, Burdur, Bingöl, Adıyaman, Ağrı, Tunceli, Iğdır, Çanakkale, İzmir, Kocaeli, Manisa, Muğla, Van, Kahramanmaraş, Ardahan, Artvin, Kars, Ordu, Siirt, Trabzon, Samsun, Antalya, Elazığ, Çankırı, Karaman, Kayseri, Amasya, Kırşehir, Erzurum, Hakkari, Şırnak, Balıkesir, Bilecik, Uşak, Aydın, Tekirdağ, Yalova, Bolu, Bursa, Tokat, Gaziantep, Kilis, Malatya, Rize, Bayburt, Gümüşhane, Sivas, Çorum, Yozgat, Bartın, Zonguldak, Karabük ) hız kesmeden sürdürülmektedir.
KAYES yazılımı dahilinde envanter bilgilerinin toplanabilmesi için, illerimizde öngörülen kamu binası adedine göre 37 ilimize, toplamda 750 adet tablet bilgisayar dağıtımı yapılmıştır. Halihazırda koordinasyon, personel temini, planlama çalışmaları devam etmekte olan illerimizde ise KAYES eğitimleri hem Bakanlığımız uzaktan eğitim portalından hem de il müdürlüklerimizde yüz yüze verilmektedir.
55 ilimizde; veri toplamak üzere sahada 3332 personel çalışmakta, il müdürlüklerimizde toplamda 112 personel ile girilen verilerin 1. aşama kontrolleri, Bakanlık merkezimizde ise 20 personel ile 2. aşama kontrolleri yapılmaktadır.
Bingöl, Burdur, Kahramanmaraş, Kars, Elazığ, Erzincan, Iğdır, Osmaniye, Tunceli, Hatay, Ağrı, Trabzon illerimizde saha çalışmaları tamamlanma aşamasındadır. 25.09.2020 tarihi itibari ile çalışmaları devam eden illerimiz ile birlikte KAYES yazılımına aktarılmış olan 83.012 adet kamu binası verisi bulunmaktadır.